FAQ

 

 

 Handig om te weten:
Hoe plaats ik een boeking?

Hoe lang op voorhand moet ik reserveren?
Hoe groot mag de groep zijn?
Wanneer kan de rondleiding plaatsvinden?
In welke talen wordt er gegidst?
Waar start en eindigt de rondleiding?
Hoe vind ik de gids?
Zijn de wandelingen mogelijk voor rolstoelgebruikers of voor mensen die slecht te been zijn?
Kan ik een rondleiding ook als individu bijwonen?
Wat met slecht weer?
Wat is de prijs van een rondleiding?
Hoe betalen?
Inclusief of exclusief BTW?

Handig om te weten over culinaire rondleidingen:
Welk budget kies ik?
Waar eten we?
Wat eten we?
Wat als het aantal personen wijzigt?

Heb je een vraag die niet in dit lijstje voorkomt? Bel ons op 09 233 76 89 en we helpen je graag verder.


 



 Hoe plaats ik een boeking?  Om een gids te boeken bel of mail je naar Vizit. Geef alvast volgende info door: type wandeling, datum, vertrekuur, taal, aantal personen. Wanneer alle details besproken zijn, wordt de boeking bevestigd. Terug

 Hoe lang op voorhand moet ik reserveren? Wil je graag met ons een activiteit organiseren, dan kan je best meteen een optie nemen op de gids(en). Later kan je dan je boeking bevestigen.
Terug

 Hoe groot mag de groep zijn?
Maximum 20 à 25 personen per gids, afhankelijk van het soort wandeling. Zijn jullie met meer? Dan wordt de groep gesplitst. Bij culinaire wandelingen met dessert, komen jullie in het laatste restaurant weer samen.
Terug

 Wanneer kan de rondleiding plaatsvinden?
Wandelingen zonder eten kunnen in principe plaatsvinden wanneer je dat wenst. Wandelingen met proevertjes kunnen enkel overdag, wanneer de winkels open zijn, georganiseerd worden. Culinaire wandelingen kunnen zowel ’s middags als ’s avonds georganiseerd worden, rekening houdend met de openingsuren van de restaurants.
Terug

 In welke talen wordt er gegidst?
De meeste van onze wandelingen kunnen in het Nederlands, Frans en Engels gegidst worden. De themawandelingen echter niet. Heb je nog een andere taal in gedachten? Vraag het ons, dit verschilt erg van stad tot stad en van wandeling tot wandeling.
Terug

 Waar start en eindigt de rondleiding?
De afspraakplaats is afhankelijk van de wandeling die je kiest. Vertrek- en eindplaats zijn vaak verschillend. Is het eindpunt voor jullie belangrijk? Laat het ons weten en dan bekijken wij of je vraag haalbaar is.
Terug

 Hoe vind ik de gids?
De gids draagt een badge van Vizit en krijgt ook het gsm-nummer van iemand uit jullie groep. Zo nodig belt de gids op het uur van vertrek en zo vinden jullie elkaar altijd. Zelf problemen bij vertrek? Bel naar 09 233 76 89 en wij nemen contact op met de gids.
Terug

 Zijn de wandelingen mogelijk voor rolstoelgebruikers of voor mensen die slecht te been zijn?
Onze wandelingen zijn ongeveer 3 km lang. Is er iemand rolstoelgebruiker of slecht te been dan weten wij dit graag bij de reservatie. Zeker ook doorgeven: kan de persoon uit de rolstoel en bijvoorbeeld een paar trappen omhoog om ergens naar binnen te gaan?
Terug

 Kan ik een rondleiding ook als individu bijwonen?
Regelmatig organiseren we wandelingen op individuele inschrijving. Bekijk hiervoor onze agenda. Inschrijven kan via de website.
Terug

 Wat met slecht weer?
Wij hebben helaas geen rechtstreekse verbinding met hierboven en kunnen het weer dus niet voorspellen. Onze gidsen staan dus voor je klaar in weer en wind. Zorg er bij slecht weer dus zelf voor dat de groep aangepaste kledij aan heeft.
Terug

 Wat is de prijs van een rondleiding?
De prijs staat telkens vermeld onderaan de uitleg van de wandeling.
Terug

 Hoe betalen?
De betaling gebeurt na ontvangst van de factuur. Wandelingen zonder meer worden op voorhand gefactureerd. Bij rondleidingen met eten en drinken wordt de factuur na de activiteit opgestuurd. Bij reservaties voor grote groepen vragen wij een voorschotfactuur.
Terug

 Inclusief of exclusief BTW?
Gewone wandelingen die onder onze vzw vallen zijn vrijgesteld van BTW. Wandelingen met drank of eten zijn voor particulieren inclusief BTW. Heb je als bedrijf een BTW-nummer? Dan zijn culinaire wandelingen exclusief BTW.
Terug

 Welk budget kies ik?
Hoe hoger het budget, hoe meer vrijheid de chefs hebben om hun menu samen te stellen. Maar ook als je voor het startbudget kiest, krijg je al een mooi menu voorgeschoteld.
Terug

 Waar eten we?
Waar we eten, blijft een verrassing! We werken samen met een groot aantal restaurants en gebruiken geen standaardroutes.
Terug

 Wat eten we?
Wat er geserveerd wordt, blijft een verrassing. De chefs krijgen 'carte blanche' en maken iets klaar volgens het budget dat de klant heeft gekozen. Speciale eetwensen voor vegetariërs, personen met een allergie, zwangere dames,... kan je ons doorgeven zodat de chefs hier rekening mee kunnen houden.
Terug

 Wat als het aantal personen wijzigt?
Zijn jullie met ééntje minder of met ééntje meer? Laat het ons weten, én telefonisch én via mail. Gebeurt dit nog een drietal dagen voor de rondleiding dan rekenen wij een kleine kost aan. De dag zelf beslissen de restaurants of zij de afwezige(n) toch aanrekenen. Terug

 

sound by Jbgmusic